Upea näyttelymatka Tanskan Bornholmin saarella vietettiin hienossa säässä ja mahtavassa seurassa. Vaikka reissu olikin rankka sekä ihmisille että koirille, päällimmäisenä on kuitenkin mielessä hieno saari, kiva näyttelypaikka sekä loistoruoka ja -seura. Mukana reissussa olivat koiruudet Elsa, velipoika-Albert sekä Kiko-mäykky.

Startattiin kasvattajan kanssa tien päälle keskiviikkoaamuna. Turusta mentiin laivalla yli Tukholmaan, josta ajelimme reilut 600 km Ruotsin eteläkärkeen, Ystadiin. Sieltä lähti katamaraani aamusella kohti Bornholmin saarta. Hotellilla olimme kymmenen jälkeen torstaiaamuna. Takana oli siis 30 tunnin matkustaminen ja voitte uskoa, että maistui suihku sekä päikkärit. Kuvassa hotellimme Sandvig sekä maisemia hotellin terassilta.

IMG_0613.jpg  IMG_0614.jpg

Iltapäivällä käytiin pystyttämässä teltta valmiiksi näyttelypaikalle, joka oli saaren "pääkaupungissa" Rönnessa sijaitseva urheilustadion. Matkaa hotelliltamme sinne oli noin 25 km. Täällä tapasimme myös viikonlopun seuralaisemme, kennel Cairnster'sin Satu Järvisen sekä hänen miehensä Torbenin. Heidän kanssaan vietimme näyttelyiden lisäksi illat heidän mökillään nauttien Torbenin kokkaustaidoista. Kuvassa iloinen tiimimme :)

Perjantaina siis käynnistyi kolmen päivän näyttelyputki terrieri-erkkarilla. Cairneja oli mukana 33 kpl. Albert sai ERIn ilman SA:ta ja oli luokkanelonen. Elsa sai myös ERIn ollen myös luokkanelonen ja sai SA:n. Paras narttu -kisassa ei sijoittunut, mutta sai varasertin.

Lauantaina ja sunnuntaina oli sitten kv-näyttelyt. Cairnien määrä oli sama kuin erkkarissakin. Allu veti tasaista ERIä molemmista, valitettavasti ilman SA:ta. Elsa oli lauantaina luokkaykkönen kera SA:n ja koska PN-kisassa kaikki neljä sijoittunutta olivat jo Tanskan valiota, sai tirppa "viidentenä" sertin. Ja näin ollen pikku-E voi lisätä titteleihinsä DK MVA:n. Huikeeta ja hienoa!! Kehän laidalta katsoessani mua jännitti ihan hirveesti ja melkein tuli tippa silmään :D Sunnuntaina tirppa sai sileän ERIn.

Koska vietimme suurimman osan ajasta näyttelypaikalla, emme valitettavasti nähneet kauniista ja tuulisesta saaresta kovinkaan paljon. Se hieman harmitti, sillä paljon olisi ollut nähtävää. Ehdimme sentään tutustua Haslen satamaan (viimeinen kuva alla) sekä nauttia hienoista maisemista matkalla näyttelypaikalle ja takaisin (kuva Hammershusin linnoituksesta). Lisäksi kävimme lauantai-iltana nauttimassa paikallista pihviherkkua Allignessa, joka oli kaunis pieni kylä (neljä ensimmäistä kuvaa alla).

IMG_0618.jpg  IMG_0619.jpg

IMG_0638.jpg  IMG_0620.jpg

Kotimatka käynnistyi puoli seitsemän lautalla sunnuntai-iltana Ystadiin ja yö ajettiin kohti Tukholmaa. Aamulaivalla seilattiin Turkuun ja sieltä ajeltiin kotiin. Pään sai painaa omaan tyynyyn maanantai-iltana yhdentoista maissa. Tuliaiksi toin mm. järkyttävän flunssan. Elsan mielestä laivamatka oli hauska, kun sai katsella merimaisemia. Ajattelin kirjoittaa matkasta myös Cairn-lehteen, joten sieltä voi sitten lukea lisää.

Kiitos Heidi tästä upeasta reissusta - ainutlaatuista!