Tiistaina treenailtiin Maijun komennuksessa seuraavanlaista rataa. Tutustumisessa vaikutti aivan mahdottomalta, enkä oikein saanut kiinni mistään. Mutta eikun kimppuun.

mkorhonen_171115.jpg

Ensin pätkä 1-7. Törkkäys 3-hypylle, sokkari neloselle, valssi vitoselle ja pyöritys kutoselle. Olin yllättynyt, kuinka hyvin tämä meiltä parin kertauksen jälkeen sujui. Pyöritys toimii Maijun mielestä todella hyvin Elsalle ja sitä mun kantsuu käyttää, kun on tarvis siis.

Seuraavana pätkä 7-15. Vauhtiputken jälkeen mun on ohjattava kädellä reilusti kepeille, jotta tirppa ei jää arpomaan. 9-10 välistäveto sujui mallikkaasti ja 11 mentiin pyörityksellä. Sitten Boltina 12-putken päähän ohjaamaan/törkkäämään takaakiertoon. 13-hypylle tein ensin valssin, mutta sokkari toimi paremmin. 15-hypylle törkkäys takaakiertoon ja itse vauhdilla kohti 16-hyppyä. Hiomisen jälkeen tämäkin pätkä sujui mieltä kivasti.

Sitten fiilailtiin pätkää 16-24. Tärkeää oli muistaa kahdenkäden merkkaus 16-hypyllä ja vienti alhaalla 17-putkeen. 18-hyppy poispäinkäännöksellä ja rytmityksellä 19-putki. 20-hypylle mun piti tehdä saksalainen, mutta menit pasmat sekaisin ja Elsa jäi mun "väärälle" puolelle, mikä vaikeutti 21-hyppyä. Paniikkiratkaisuna tein "vahinko"vippauksen, joka toimi ja siitä paineltiin jalat maitohapoilla loppusuora. Ihan mahtia! Pakko sanoa, että olin kyllä hieman ylpeä, kun Maiju lopuksi kommentoi, että "rohkeaa ohjausta". Näillä treeneillä jaksaa taas ammentaa ja intoilla!

Eilen pakkailin jo viikonlopun reissua varten, kun tänään ei ole aikaa. Huomenna siis startataan Mintun ja Maijun kanssa kohti Jämsää ja Jyväskylää. Sain muuten eilen raapusteltua kannustuslakanatkin valmiiksi lauantaisia koiratanssin SM-kisoja varten. Peukut pidetään pystyssä kaikille kisaajille, mutta meidän suosikki on tietty Salla-ope :)

Viikonlopun rapparia luvassa sitten maanantaina. Ihanaista viikonloppua itse kullekin!