Tiistain treeneistä jäi päällimmäisenä mieleen onnistumisen ilo sekä kannustava ja osaava kouluttaja. Uutena tuttavuutena meitä siis koulutti Maiju Korhonen. Tällaista rataa harkkailtiin, kukin tasonsa mukaan.

rata_061015_maijukorhonen.jpg

Me jätettiin Elsan kanssa suosiolla tuo 1-hyppy pois ja aloitettiin suoraan kepeiltä. Tehtiin ekaksi pelkät kepit molemmilta puolilta ja yhden stiplun jälkeen homma sujui hienosti. Sitten jatkettiin rataa. 4-hypylle harkattiin sylkkäriä, joka hitsi vie onnistuikin muutaman hiomisen jälkeen. Pitää itse muistaa, ettei ajaudu liian taakse ja että käden liike olisi mahdollisimman minimi. Nelosen jälkeen valssi ja hippulat vinkuen ohjaamaan 6-hyppyä. Sitten hanat kaakossa 8-9 -väliin persjätölle. Ai että, lämmitti silmää ja mieltä Elsan hieno A - vaikka mä juoksinkin reilusti edellä, tirppa otti hienon pysäytyskontaktin. Jee!

Ysiltä putken kautta 11-hypylle niisto ja siitä 12-putkelle vastakädellä sisäänohjaten. Sinne sujahti Elsa ja kääntyi putkesta tullessaan vielä oikeaan suuntaan. Seuraavaksi otettiin huisi riski: 10-putkesta kepeille. Ehdin hyviin asemiin keppien alapuolelle ohjaamaan ja jarruttamaan Elsaa. Ensin veti ohi suoraan kolmosväliin, mutta kun Maijun neuvosta pysyin asemissa, tirppa ihan itse hokasi ja korjasi sisäänmenon ja pujotteli loppun asti. Jee vol. 2!

Loppuun otettiin vielä pätkä 19-26. Niistolla mentiin 20-hyppy ja siitä mä painoin taas Usain Boltina 21-putken päähän persjättöön ja ohjaamaan Elsan 22-putkeen. Siitä sitten 23-hyppy niistona ja baana auki loppusuoran merkeissä. Jee vol. 3! (Mulle ei tosin meinannut millään aueta toi 23-hyppy, kun yritin väkisin viedä Elsaa väärään suuntaan. Aluksi myös saatoin tirppaa liiaksi putkelle 23, se saatiin kyllä korjattua lopussa.)

Ihan mahtifiilis! Tuolla me vaan moista treenirataa tehtiin, kepitettiin hienosti, juostiin lujaa ja tehtiin upea A - voihan veljet, meillä oli hauskaa!

Hyviä uutisia eiliseltä: saimme Nepparin kanssa paikan kuuden kerran Nose Work -kurssille tammi-helmikuussa. Mukana menossa Merja & Väiski sekä Minttu & Luca. Ihan superia.

Tänään yritetään ehtiä kepittelemään lyhyt sessio Anjan tykö. Lauantaina on omatoimitreenit ja Nellikin pääsee pitkästä aikaa treenailemaan uusia tanssimuuveja.